Szemzőt szenvedélyesen érdekli az emberi hang és az instrumentális zene összeillesztése, illetve a különböző hangi rétegek egymásba tolása. Több darabjának fontos eleme a – nem énekelt, esetleg dúdolt – narráció, valamint a különálló rétegekből, “layerekből” összeálló zenei szövet. Ez a bonyolult rétegzettség valóságos szerzői védjegyévé vált Szemzőnek, legplasztikusabban talán az eddigi életmű opus magnumában, Az élet vendége című, Kőrösi Csoma Sándor „életrajzi” filmjében, illetve az ebből készült Csoma oratóriumban. Szemző sajátos alkotói helyzetéből adódóan nehéz eldönteni, hogy filmekhez ír-e kísérőzenét, vagy a zenéhez „forgat-e hozzá”: zeneszerző, filmrendező, és a kettőből fakadóan páratlan ritmusérzékű dramaturg egy személyben, a rétegzettség nagymestere.”_A38_Szemző retrospektív sorozat
A Bázis ezen az esten két régebbi opus, a CUBA és a TÚLSÓ PART felújítása mellett, Szemző Tibor új darabjából mutat be zenei-filmes szemelvényeket K. METSZETEK címmel. Nem titkolt céljuk a folyamatos takarmányozás az ínséges időkben is…
Az formációban Huszár Mihály bőgőzik, Mizsei Zoltán billentyűkön, Pödör Bálint ütőhangszereken, Szemző Tibor basszusfuvolán játszik, Gryllus Ábris vetít, és persze emberi hangok is megszólalnak, a hangmester ezúttal is Regenye Zoltán.
Interjú Szemző Tiborral
Trencsényi Zoltán: Gyönyörű narancsok
http://nol.hu/kult/lap-20090331-20090331-5
###
BELÉPŐ: 500 HUF # A jeggyel a MÜSZi (sz)épülését támogatod! #
###
Bővebb infó